T.C. Bornova Belediyesi Kurumsal Web Sitesi
ENGLISH
  • ANA SAYFA
  • KURUMSAL
    • Başkan
    • Organizasyon Şeması
    • Muhtarlar
    • Meclis Üyeleri
    • Tarihçe
    • Etik Komisyonu
    • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
    • İhtisas Komisyonları
    • Yönetmelikler
    • Afet ve Acil Durum Toplanma Alanları
    • Kardeş Belediyeler
    • Üyeliklerimiz
    • Saydamlık ve Hesapverilebilirlik
    • Birimlerimiz
  • Raporlar
  • E-BELEDİYE
    • E-Belediye Hizmetleri
    • Borç Ödeme
    • e-İmar
    • İstek Şikayet
    • Meclis Gündemi
    • Meclis Kararları
    • İmar e-Ruhsat
    • Taşınmaz Satış ve Kiralama İlanı
    • Parselasyon Planları
    • Askıya Çıkan İmar Planları
    • Bulut Kent Rehberi
  • Bornova Rehberi
  • İletişim
    • Sık Sorulan Sorular?

Arşiv Müdürlüğü

  • Ana Sayfa
  • / Arşiv Müdürlüğü

Müdür

Ebu Güneş ERDOĞAN

Telefon

0 (232) 999 29 29 Dahili: 1510

E-Mail

[email protected]

Görev tanımı

Bornova Belediyesi Arşiv Müdürlüğü, 5393 Sayılı Belediye Kanununun 48. Maddesi ve Belediye ve Bağlı Kuruluşlar ile Mahalli İdareler Birlikleri esasları çerçevesinde kurulmuştur. Bu yönetmelik, Bornova Belediyesi Meclisi tarafından 03.01.2018 gün ve 3 sayılı Meclis Kararı ile Kabul edilmiş olup, birimin yetki, görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.

• Arşiv mevzuatını ve değişiklikleri takip ederek kuruma uyarlanmalarını sağlamak.

• Müdürlüklerin belirli bir süre saklayacağı arşivlik malzemeler için birim arşivlerinin düzenlenmesi çalışmalarını koordine etmek ve bu konuda ihtiyaç halinde bilgilendirme eğitimleri vermek.

• Birim arşivlerinden kurum arşivine evrak intikalinin gerçekleşmesini takip ve kontrol etmek.

• Kurum arşiv malzemelerinin uygun koşullarda saklanması amacıyla;

• Arşivin hırsızlığa karşı korunması amacıyla gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak.

• Yangına karşı yangın söndürme tüplerinin çalışır durumda bulundurulması. Rutubetin belgelere verebileceği zarar nedeniyle nemin %0-60 aralığında tutulabilmesi için higrometre bulundurulması.

• Arşivde rutubeti önlemek için nem emici cihaz veya kimyasal madde bulundurulması.

• Her yıl en az bir defa arşiv depolarının dezenfekte edilmesi. Işık ve havalandırma düzeninin uygun koşullarda sağlanması.

• Kurum arşivinin, standartlara uygun koşullarda oluşturulmasını sağlamak ve idare etmek.

• Kurum arşiv malzemelerinde gerekli görülen tamir/onarım ile ciltleme faaliyetlerinin yürütülmesi.

• Birimlerde iş süreçlerinin takip edilerek, oluşan yeni evrak envanterleri ve spd’lerin belirlenmesi.

• Kurum arşivine gelen malzemelerden ayıklanması için komisyon oluşturmak ve imha işlemlerini yürütmek.

• Ayıklama ve imha işlemleri neticesinde, kurum arşivinde saklanmak üzere kalan malzemeleri mevzuata göre tasnif etmek ve hizmete sunmak.

• Bornova Belediyesi bünyesinde üretilen evrakların ve uygulanan tekniklerin standardizasyonu için proje üretmek.

• Süreçte, gerekli görülen konularda Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü’nden görüş istemek.

Faaliyet Alanı

Bornova Belediyesi birimleri

Dökümanlar

–

Bornova Belediyesi Youtube’da
https://youtu.be/4aHNFt9FZ90
Haberler
  • Bornova’nın gençliği var!
  • İklim diplomasisinde Bornova imzası
  • Önemli Duyuru
  • Bornova’nın köyleri eski statüsüne dönüyor
  • “Birlikte Güçlüyüz” mesajı Bornova’dan yükseldi
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanan Çerez Politikası hakkında detaylı bilgi almak içinTamamGizlilik politikası